EDU

SEKCJA WARSZTATOWA - EDUKACJA WIZUALNA

Zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach i spotkaniach z uznanymi artystami i twórcami form wizualnych. W tym roku realizujemy 3 spotkania edukacyjne w formule masterclasses / spotkań z mistrzami - z Józefem Robakowskim - wyróżnionym przez Interference Festival za całokształt twórczości, z Bogną Burską - uznaną artystką wizualną, która z wielką sprawnością i namysłem porusza się po terenie found footage oraz z Yacinem Sebti - programistą, twórcą multimedialnych instalacji, który wprowadzi nas w świat specjalistycznego oprogramowania Max/MSP i wyjaśni jak buduje się interaktywne obiekty.

Masterclass
JÓZEF ROBAKOWSKI

13.09 - 18.00 – ECS / sala warsztatowa 051

Prezentacja filmów artysty / dyskusja
Spotkanie poprowadzi Kobas Laksa

Zestaw filmów jest złożony z prac charakterystycznych dla tzw. kina wlasnego (termin JR).

Manifest energetyczny, wideo, 2003
Rynek, film, 1970
Test 1, film, 1971
Ide..., film, 1973
O moich palcach, wideo, 1979/1990
Sztuka to potega!, 1984/85
Moje wideomasochizmy, wideo, 1990
Uwaga: Swiatlo!, wideo, 2004
Piegi, wideo, 2014

Masterclass
BOGNA BURSKA / Warsztaty Found Footage
12.09 - 12.00-16.00 – ECS / sala warsztatowa 051
14.09 - 12.00-16.00 – ECS / sala warsztatowa 051

Uwaga! Prosimy o przyniesienie własnych komputerów wraz z pomysłem na formę found footage.

Warsztaty found footage (ang. materiał znaleziony) to zajęcia umożliwiające przyjrzeniu się sposobom tworzenia własnych wypowiedzi z istniejących zasobów kultury wizualnej. W czasach nieograniczonej niczym produkcji multimedialnej – filmów, zdjęć, grafik i dźwięków – coraz częściej artyści sięgają po czyjeś prace, po to by je przetworzyć i nadać im własny, nowy sens. Komentują w ten sposób użyte treści i współczesną kulturę, coraz częściej też po prostu traktują gotowy materiał jak dostępny arsenał środków wyrazu, poręczne tworzywo, podobnie jak malarz traktuje paletę barw. Jednocześnie technika found footage ma długą tradycję – to nie tylko technika kolażu papierowego, fotograficznego czy filmowego, to również wszelkie prace z wykorzystaniem materiałów archiwalnych. Do największych klasyków gatunku zaliczają się: Guy Debord, Bruce Conner, Johan Grimonprez, a w Polsce Wojciech Bruszewski, Józef Robakowski czy Tomasz Kozak. Od przeszło wieku przetwarza się też obiekty, zmieniając ich sens i zastosowanie, zarówno w sztuce (ready made) jak i ekologicznym projektowaniu korzystającym z materiałów do recyklingu.

Masterclass
YACINE SEBTI / Introduction to interactive video with Cycling'74's MaxMsp&Jitter: techniques and goals
13.09 - 12.00-16.00 – ECS / sala warsztatowa 051

During the workshop the participants will familiarize themselves with the algorithms that allow
a camera to become a very handy and powerful sensor to bring an interactive dimension to an art work.
Due to its short duration, the workshop will take the form of a conference where a series techniques
will be demonstrated followed by a Q&A.

Warsztat + spotkanie wyłącznie w języku angielskim.